lørdag 1. august 2009

Naiv. Super.

Jeg elsker å lese debattsidene for barn og ungdom som noen aviser har. På sørlandet har vi hver fredag "ung mening" i lokalavisa fædrelandsvennen, hvor uforkammet korte leserinnlegg av typen "Hvorfor bruker folk så mye penger på moteklær når barn sulter i Afrika?"/"Røyking er teit og farlig"/"Slutt å mobbe, det er slemt!"/"Kan ikke politikerne slutte å bruke penger på kulturhus og bygge nytt idrettsannlegg i bydel X i stedet?"blir sendt inn av skoleelever mellom 12 og 14 år. Det er herlig. Så og si alle er like korte, enkle, unyanserte og naive. Det er denne fantastiske naiviteten jeg liker så godt ved dem, som gjør at disse leserinnleggene er blant de få tekstene i fævennen jeg faktisk gidder å lese hele av. Det er rett og slett koselig, og på en mye finere måte enn lettere spykoselige reportasjer om tamme kråker og andre ting jeg ikke bryr meg om.

Si ;D i Aftenposten pleier å ha både høyere nivå på innlegg, og høyere gjennomsnittsalder på innsendere, men man kan finne enkelte gullkorn der og (tilgi meg bruken av ordet gullkorn, jeg kommer ikke på noe bedre for øyeblikket, og sitter dermed her og føler meg som en gammel dame som er særs glad i reportasjer om tamme kråker og annet tull). På onsdag leste jeg dette innlegget, som først fikk meg til å le høyt, for så å humre litt for meg selv i en stund etterpå.

To sider, samme bok
Til Marie Louise Bergene Holm (28.7.).
Som kristen sier jeg uten problemer at jeg støtter homofiles ekteskap, abort, sex før ekteskapet osv. Skal du si at Bibelen går imot disse tingene, så må du ikke glemme at Bibelen også sier at vi skal ta imot det Gud gir oss. Hvis gud har gitt oss sex før ekteskapet, så skal vi ikke si at det går imot ham. Skal du ha et sånt syn, må du respektere at andre kristne mener andre ting.

UngLiberal (15)



Jeg syntes det var genialt sagt, i alle fall.

Ziggy

2 kommentarer:

Imma sa...

AHAHAHAHAAHHAHAHA. VAKKERT. VAKKERT.

ButtBuddies sa...

Hei stardust! Du har en alle tiders blogg! jammen bra å lese at det er flere av oss som er interesserte i bøker og slikt! ta en titt på bloggen til meg og noen kamerater! vi har akkurat åpnet den, og er veldig interessert i lesere ;)) Hilsen FletteVetle