torsdag 26. februar 2009

Liste-piste

Jeg har ei lita rød bok som jeg kaller Sigrids lille røde. Den ble kjøpt på GAP i New York for skremmende mange penger og det står inspi(red) utenpå den. I den skriver jeg lister. Og her er litt av en av dem. Jeg skal jo bli stor om kortere og kortere tid, så jeg må finne på noe å gjøre etter skolegangen, og jeg har valgt å satse på elimineringsmetoden. Her er altså et utdrag av listen over ting jeg ikke skal bli når jeg blir stor:
  • Modell. Bena mine er omtrent 20 cm. for korte.
  • Gymlærer. Jeg tror jeg hadde kastet læreplanen ut vinduet og tatt klassen med til Ravnedalen (eller tilsvarende) for å leke og gjøre yogaøvelser i gresset hver gymtime. Men vi hadde sikkert fått plukket mye bær, og de hadde nok blitt gode med kart og veldig myke.
  • Elektriker. Jeg synes strøm og sånt er temmelig kjedelig.
  • Økonom. Jeg synes penger og sånt er temmelig kjedelig.
  • Bonde. Jeg finner tanken på å bo på landet litt avskrekkende. Og så synes jeg kuer kan være litt skumle på nært hold.
  • Danseinstruktør. Jeg aner ikke hvordan man danser, så jeg ser for meg det som et problem.
Så nå vet dere det.

Jeg gruer meg forresten litt til å våkne. Vi hadde Hovlands killer-styrkeprogram i gymmen i dag, og jeg vet at jeg kommer til å våkne opp til en kropp som verker. Jeg skal trøstespise tolvøres. Gjett om.

Ziggy

1 kommentar:

Sigrid :) sa...

Haha, den metoden skal jeg ta i bruk også! (: