lørdag 7. februar 2009

fint

Jeg har lest Naiv. Super. igjen, og så har jeg tenkt. Jeg har tenkt på lister, og så har jeg tenkt på kjøkken. Den forrige bloggen min var oppkalt etter Naiv. Super. og jeg planla alltid å skrive lister der, men fikk aldri gjort det. Men nå skriver jeg en liste her i stedet. Dette er en liste over ting jeg synes er fint:

  • Å vaske hendene med veldig varmt vann når man har vært ute i kulda.
  • Blåbærpai
  • Å bade i badekar
  • såpebobler
  • Å strikke med tykke pinner
  • Følelsen av renhet når man er nyvasket, og nettopp har skiftet på senga, og går og legger seg
  • Føflekken jeg har på brystet som er helt rund, og nesten sitter symmetrisk
  • Fine smil
  • Gress
  • Frukttrær
  • Store folkemengder
  • Radka Toneff
  • Å stå inne i te og kaffe-butikken på tillemarkens for å lukte
  • Gutter som leker med barn
  • System
Og så tenkte jeg på kjøkken. Nå nettopp, når jeg skulle spise frokost. Jeg tenkte på at jeg om ikke alt for lenge skal ha mitt eget kjøkken, og at jeg vil ha mange glass og bokser der. Jeg vil ha bokser til mel og sukker og sånt, og en boks til røde linser og en til grønne. Og mange bokser med te, og et stort glass med frokostblanding som jeg har laget selv, og som derfor er helt fri for banan. Og i kjøleskapet skal jeg alltid ha ost og blåbærsyltetøy, og på ei hylle skal jeg ha honning. Og så skal jeg ha mange fine tekopper, og ingen av dem skal være like.

Ziggy

3 kommentarer:

Sara sa...

Også skal du dele kjøkkenet med meg:-)

Helga sa...

Så fin liste! Jeg har også laget en slik liste en gang, men nå kom jeg på mange flere fine ting.

Anonym sa...

Kristina sier: Du er SÅ søt, Sigrid! ÅÅh!
:)