torsdag 18. desember 2008

Hallelujah!

Jeg synger altså i kirkekor, for de som ikke har fått med seg. Det heter Jentekoret Benedictus og holder til i Vågsbygd kirke. Vi synger i stor grad klassisk, salmer og sånt. Jeg er ikke kristen lenger, men jeg synger allikevel i dette koret, an musikalske grunner. Jeg liker å synge klassisk.

Men det har seg altså slik at dirigenten vår, Bjørn, også dirigerer skolekoret. Skolekoret består av elever fra musikklinja pluss dans og drama i første (eller noe, MDD-elever i hvert fall). På juleavslutninga i morra skal skolekoret synge, bla. Hallelujah-koret fra Händels Messias. Og det skal jeg være med på. Jeg og to andre 1. sopraner (det er den lyseste damestemmen, for de som ikke kan så grusomt mye om kor og sånt) fra Benedictus. Og vi fikk notene på sangen skolekoret har øvd på siden oktober eller så i går. Vi tre øvde sammen i midttimen i dag, men ellers får vi bare en øvelse, og den er i morra rett før det braker løs. Så nå er det mange lyse toner ute og går i dette huset. Ønsk meg lykke til.

Ziggy

2 kommentarer:

Eivind M. sa...

Lykke til! Det kommer til å gå supert :)

enya sa...

vi hadde ogsp halleluja kor!
kjempemorsomt!
er ganske spessielt å synge 120 stykker sammen!