lørdag 20. desember 2008

Er det virkelig så lenge siden?

I min lille cd samling finner man en cd som heter "hits for kids 1". Mens jeg sitter her, og ser på Big fish kommer en av disse slitsomme reklamepausene midt i filmen. Iallefall komme det en reklame for "hits for kids 20", og jeg begynner å tenke er det virkelig så lenge siden jeg var et barn, og fikk min første cd hits for kids 1. Hele 19 cder siden, det høres ut som mange år. I den andre teite reklameavbruddet gikk jeg opp på rommet mitt for å finne denne cden, og den ble gitt ut i 1998. Det er ti år siden, og om 12 dager er det 11 år siden. For ti år siden begynte jeg i første klasse, i år begynte jeg også i første klasse. Jeg har allerede gått ti år på skole. Det er på en måte litt uvirkelig, at jeg har levd i 16 år. At det er ti år siden jeg fikk en cd som het hits for kids 1, og i dag sitter jeg og ser reklame for hits for kids 20.

Men på en måte er jeg glad for at det er 16 år siden jeg kom til verden. Fordi det er en viktig grunn til at jeg er meg. Jeg går i første klasse igjen, og er glad for det. Det er ti år siden 1998, og de ti årene har formet meg til den jeg er. Det har gått ti år og 20 hits for kids cder, tenk på det. For meg som bare er 16, høres det veldig lenge ut, men heldigvis skal jeg leve i mange år til. Forhåpentligvis kommer jeg til å oppleve mange hits for kids til, og det er fint. At disse 16 årene bare er begynnelesen på et langt liv i vente. Et langt liv med mange gode, triste og helt vanlige opplevelser.

Helt til slutt tenkte jeg og avslutte med en liten huskeoppgave?
Husker dere hvem som synger disse sangene? Da mener jeg husker, ikke finner det ut på nettet. Det ødlegger jo hele delen med huske i huskeoppgave.
1. Wannabe
2. The cyber pet song (tammagotchi)
3. Space invaders
4. Everybody
5. Crasy little party girl
6. Barbie gril
7. Mmm Bop
8. Bailando
9. Everything's gonna be alright
10. Happy
11. Macarena
12. Vill ha dig
13. Superhero
14. This is how we party
15. Never ever
16. Crush on you
17. Bam Bam
18. Cotton-eye joe

Og nå har jeg brukt en hel film til å skrive dette innlegget. Den var så bra, at jeg bare kunne skrive i reklamepausene.

Stardust

3 kommentarer:

Sigrid sa...

Håhå, den har jeg på kassett! Og så hadde jeg #6 på CD.

Sara sa...

Det skal sies at jeg har cd 1,2,3,7 og 9.

Sigrid sa...

1. Wannabe - spice girls!

6. Barbie gril - Aqua

7. Mmm Bop - Hanson (eller hva de nå het, de tre brødrene)

18. Cotton-eye Joe - Cotton eye Joe?