onsdag 3. desember 2008

3. Desember

Pepperkakedag!
Dette har vært en fantastisk dag. På mandag og tirsdag har jeg (med litt hjelp) bakt MANGE pepperkaker, en 4-500 vil jeg tro. Og i dag ver det på tidde å dele dem ut. Jeg begynte på busstoppet i dag tidlig, hvor alle andre som venta på bussen fikk tilbud om pepperkake (selv om bare en takket ja). Så ga jeg en til bussjåføren, som ble veldig glad og spurte om det var greit at han sparte den til senere. På bussen fra byen til Vågsbygd (jeg bytter buss i byen på vei til skolen) ga jeg pepperkake til de andre passasjerene, og alle ble glade, og da ble jeg og glad. Og sånn var det i hele midttimen og. Jeg gikk rundt med pepperkaker og smilte til folk, som smilte til meg og gjorde meg glad.

Det var ganske mange som spurte om pepperkakene var hjemmebakte, mens det kanskje var en par-tre stykker som spurte om hvorfor jeg ga pepperkaker til folk. Han ene først tredje gang han fikk pepperkake. Det er det jeg tror jeg ville lurt på, men det jeg er tydeligvis ikke som folk flest når det kommer til det.

Pepperkakedag var uansett fantastisk, jeg tror jeg må begynne å dele ut bakverk oftere. I morra skal det strikkes!

Ziggy

2 kommentarer:

solstjerneengel sa...

*smiler*

Du er nødt til å være noe av det hyggeligste man kan møte på, tror jeg(:

Kan ikke du komme og dele ut pepperkaker i Stavanger og? Litt..?

Sigrid sa...

Jeg skulle gjerne det, kan ndu betale togbiletten min?