mandag 1. desember 2008

1. Desember


Nissedagen er snart over, og den har vært finfin. Jeg liker å være nisse, kjenner jeg. Nisseantrekket mitt bestod av nisselue, rød/hvit-rutete kjole, rød strømpis fra barneavdelinga på H&M, røde kinn og eyelinerfregner. Det er tydeligvis ganske oppsiktsvekkende.

Forrige mandag lærte jeg hva "allmenblikket" var, og i dag har jeg også forstått hva det betyr. "Allmennblikket"er et fenomen som tydeligvis har oppstått på MDD (Musikk, dans, drama) og går ut på at MDD-elever gjør rare ting, og det gjør de jo hele tida, det er jo derfor de går på den linja, så skuler almennelevene på dem med et blikk som sier "Herregud så barnslig og teit du er. Hva er det du driver med?" Selv om jeg går allmenn (noe jeg rigtignok angrer litt på at jeg valgte), så fikk jeg temmelig mange sånne blikk i dag. Jeg tror til og med noen av dem var fra MDD-elever.

Ellers var det en del som smilte, og sa noe alla "Så søt du er!", og det var jo kos. Dessuten var det de som bare stirra. Og en bil med gutter som begynte å skrattle. Det er fint å være nisse.

Ziggy

2 kommentarer:

Eivind M. sa...

Så søt du er!

Om det blir for mange rare blikk i sørlandshovedstaden er det bare å komme til den virkelige hovedstaden, altså! Her har vi ganske stor manko på søte nisser, nemlig.

Bra tiltak! :)

Sigrid sa...

:P
Skulle du sagt før! Nå er jeg ikke nisse lenger. men jeg kan sikkert komme dit og nisse litt en gang og.