torsdag 27. november 2008

Kom Blåne, kom jente, kom gutt. Snart kommer jula til Gjøvik!

Klinger i hei, klinger i li! Hei hå, må denne dagen bli god. Den ............ dagen? Hmm, egentlig så vet jeg nesten ikke hvilken dag det er i dag. Jeg gjør noe hele tiden. Skole og skole, nesten altfor mye. Denne uka har jeg hatt to prøver og fremføring, det er ny matteprøve i morgen, og jeg har rett og slett ikke klart å øve i dag når jeg kom hjem. I neste uke er det to prøver og fremføring på mandag, og helga har jeg egentlig ikke tid til å gjøre lekser, men jeg må vel klemme det inn. Nei, nå skal jeg slutte å være så negativ.

Som sagt, snart kommer jula til Gjøvik. Jeg gleder meg! Jeg har enda ikke smakt på julebrusen eller julegodteriet, men på mandag skjer det! Da skal jeg sette meg foran TV'en klokka seks spise julegodt og se på Jul i Blåfjell. Det blir så koselig. Mamman min skjemer meg litt bort og lager pakkekalender til 16 åringen sin, så den 1. begynner den ordentlig jula, sånn det alltid har vært. Og 12. - 14. inntrer den nyeste juletradisjonen min; Jeg skal på HedOpp julebordet, noe så koselig.

Jeg gleder meg nesten altfor mye til jul, akkurat nå!

Stardust

Ingen kommentarer: